Reduir l’àcid úric amb l’alimentació

L’alimentació és molt important per reduir l’àcid úric en el nostre organisme.

Què és l’àcid úric?

L’àcid úric és una substància que és fabricada pel cos a causa d’un procés en el qual es metabolitza una substància denominada purina que es troba en certs aliments i begudes.

Però quan els nivells són massa alts d’àcid úric en l’organisme són perjudicials per a la salut.

L’ àcid úric es dissol en sang per després ser eliminada per l’orina però si en el cos hi ha massa d’aquest àcid no pot descartar-ho l’organisme i en acumular-se en el mateix desencadena malalties com la gota.

La gota en els humans està associada a nivells anormals d’àcid úric en el sistema circulatori. La saturació d’àcid úric a la sang pot provocar l’aparició de litiasi o càlculs renals específics quan l’àcid cristal·litza al ronyó.

Un percentatge considerable de malalts de gota arriben a tenir càlculs renals de tipus úric.

La producció d’ àcid úric està totalment lligada a l’alimentació pel que la dieta és la millor forma per controlar-ho.

Recomanacions per reduir l’àcid úric

  • Alcalinitzar el pH
  • Evitar l’alcohol
  • Controlar l’obesitat

reduir l'àcid úric

Consells per reduir el nivell d’ àcid úric

  • Eliminar de la dieta certs aliments com la carn de vedella, porc, be, mariscs, anxoves, sardines, verat, fetge, tomàquet, cervesa, begudes amb gas, cacauets…
  • Es recomana menjar aliments amb potassi ja que ajuden a baixar l’ àcid úric. Les bananes i les panses de raïms són excel·lents.
  • Consumir vitamina C també ajuda a reduir l’ àcid úric en sang pel que les fruites cítriques són un gran aliat.
  • El consum de cireres i beure suc de poma o suc de llimona són molt positius per reduir l’ àcid úric.
  • El consum diari de làctics descremats, o millor begudes vegetals substitutives de la llet, és una forma de prevenir i controlar l’ àcid úric.
  • Reduir el consum de productes que continguin fructuosa o xarop de blat de moro ja que produeix l’increment de l’ àcid úric. Els sucs artificials, galetes industrialitzades, gelats i begudes gasoses són els productes en els quals apareix la fructuosa.

Els homes solen ser més propensos a patir d’alt nivell d’acidifico úric en sang però també pot afectar a dones especialment quan són adultes.

Amb una dieta adequada es pot controlar l’ àcid úric i prevenir l’aparició de gota. És important el control dietètic amb el seu Naturòpata, per aconseguir mantenir a nivells saludables l’ àcid úric.

Taula dietètica per reduir l’àcid úric

Aliments prohibits:

  • vísceres
  • peix blau (sardines, daurada o llobarro)
  • soja i derivats (tofu, beguda, tamari…)
  • carn de caça (senglar o cérvol)
  • vieires
  • cereals refinats

reduir l'àcid úric

Aliments de risc mitjà:

  • carns blanques (pollastre, gall dindi o conil) o vermelles (vedella, cavall o porc)
  • marisc
  • llegums
  • peix blanc (lluç, llenguado o bacallà)
  • espàrrecs
  • coliflor
  • espinacs
  • xampinyons
  • pèsols
  • germen de blat
  • segó de blat
  • cereals integrals
  • brous de carn
  • farina de civada

Aliments permesos de tant en tant:

  • ous
  • làctics
  • la resta de vegetals
  • greixos vegetals (oli de gira-sol o de sèsam i fruits secs)
  • sucres no simples (aliments integrals en general)
  • fruites
  • melmelades
  • te
  • cafè

Deixa un comentari