El iode i la meva salut

Què és el iode?

iodeEl iode és un mineral que necessitem prendre per al correcte funcionament del nostre organisme.

Fa possible el bon funcionament de la tiroide i la producció de les hormones tiroïdals que regulen nombroses funcions en l’organismeiode entre les quals es troben el desenvolupament dels teixits i el creixement, la maduració del sistema nerviós, el manteniment de la temperatura corporal, etc.

I la seva deficiència o excés posa en risc la nostra salut. Els aliments que contenen aquesta substància són les algues, els peixos, els mariscs i alguns vegetals.

Quant iode cal prendre al dia?

  • els lactants de fins a 6 mesos: 40 micrograms al dia
  • els majors de 6 mesos: 50 micrograms al dia
  • els nens: 70-120 micrograms al dia (depenent de l’edat)
  • els adolescents: 150 micrograms al dia
  • els adults: 150 micrograms al dia
  • les dones embarassades: 175 micrograms al dia
  • les dones lactants: 200 micrograms al dia

Per aconseguir la quantitat recomanada pels experts has de portar una dieta variada que inclogui la quantitat aconsellada de peix i vegetals (preferiblement conreats en sòls rics en aquest mineral), és a dir, les 3-4 racions de peix a la setmana i les 2 racions diàries de vegetals.

On trobem aquest mineral?

iodePodem trobar bastant iode en aquests aliments: cloïsses, escopinyes, musclos, all, escamarlans, gambes, llagostins, nero, bledes, mongetes verdes, ou, pinya, sardines, llenguado, bolets, ostres, ceba, etc.

També t’ajudarà a prendre el suficient iode incloure en la teva dieta la sal  iodada. Segons assenyala l’OMS, és fàcil de prevenir la deficiència de aquest mineral, ja que tan sols és necessari substituir el consum de sal comuna per sal marina iodada per garantir òptims nivells en l’organisme i per descomptat portar una dieta variada rica en peixos i vegetals.

Deixa un comentari