IMG_1573

 

En aquesta ocasió volem ensenyar-vos com preparar un esmorzar complet que alhora resulti molt antioxidant i tingui propietats anti-cancerígenes, és l’anomenada crema Budwig. Va ser creada al voltant dels anys 90 per la doctora Kousmine, una dona que va descobrir com amb la dieta podíem fer cura de la nostra salut i mantenir una bona medicina de prevenció.

 

És ben senzill i a més el seu gust us sorprendrà. Aquí us mostrem els passos que heu de seguir per poder-la gaudir cada matí.

 

 

dra-kousmineCrema Budwig

Batre en crema 4 culleradetes de iogurt vegetal de soja (o tofu o crema d’ametlles blanques sense sucre o tahina sense torrar ni sal) amb 2 culleradetes d’oli de lli o de germen de blat premsat en fred sense refinar. L’emulsió ha de ser completa, per això s’ha de batrà vigorosament l’oli amb el iogurt mitjançant una forquilla. Afegir el suc de 1/2 llimona, 2 culleradetes d’un cereal integral acabat de moldre, 2 culleradetes d’un fruit oleaginós també acabat de moldre o bé sencer i per endolcir 1 plàtan aixafat madur o una mica de mel o de sucre de canya mascavo. A la barreja es pot afegir alguna fruita del temps, preferiblement poma.

 

YEls cereals a utilitzar poden ser la civada, l’arròs, l’ordi o el mill, evitant el blat. Si hi ha restrenyiment, optarem per la civada, si per contra hi ha diarrea, és millor l’arròs integral. No barrejar diferents cereals el mateix dia.

Pel que fa als fruits oleaginosos, triar 1 o 2 al dia: nous, ametlles, avellanes, pinyons, pipes de gira-sol, pipes de carbassa, sèsam negre, chía o cànem.

Els que prefereixin menjar els ingredients per separat, poden fer-ho. En aquest cas es pot substituir la farina de cereals per un pa integral de bona qualitat i afegir una mica d’oli de gira-sol o bé crema de sèsam. O simplement menjar el pa integral amb fruits oleaginosos, una mica de tofu i fruita.

Belén G. L.