La fatiga és una afecció que té diverses causes però que genera com a principal símptoma que la persona senti un cansament intens. El cos necessita energia per funcionar que els obté per mitjà dels aliments. Si l’alimentació no és equilibrada i variada pot ser que faltin substàncies en el cos que generen la fatiga, cansament i desgana física. Vegem quins són els símptomes comuns de la fatiga:
– enrampades musculars
– reducció de l’apetit
– dificultat per dormir
– problemes de coordinació en el cos
– problemes de concentració i memòria
– pèrdua de força muscular
– sensació constant de cansament
– poc ànim i falta de vitalitat
La falta d’algunes vitamines i minerals així com insuficients calories, poden generar com a malestar la fatiga.
Hi ha certs aliments que pels seus nutrients aporten energia i alleujament a aquest malestar que pot ser crònic o momentani. Aquests aliments són, principalment:
Odri, espinac, bròcoli, pastanaga, verdures de fulla en general, fruits secs, llavors i germinats, llegums, pa integral, arròs integral, pasta, iogurt descremat, nespres, formatge, plàtan, raïm, kiwi, poma, peix blau, olives, ous, carn vermella sense greix, cacao i xocolata negra.
Una dieta equilibrada i natural ajudarà al fet que el cos recuperi les vitamines i substàncies nutritives necessàries que consumeix i perquè el cos recuperi l’energia i ens sentim bé.
Amb una bona alimentació podem combatre de forma natural la fatiga i aconseguir tenir suficient energia per complir amb totes les nostres obligacions i responsabilitats.
Els menjars escombraries, les gasoses, refrescs amb gas, el menjar altament industrialitzat i l’alcohol no son  recomanables que es consumeixin en casos de fatiga perquè empitjoren el malestar.
La fatiga es pot evitar portant un estil de vida sa, menjant aliments naturals, dormint les hores necessàries, realitzant exercici i reduint el nivell d’estrès.