Aliments amb alts nivells de melatonina

Quan es té problemes amb el son és aconsellable portar una bona alimentació amb aliments amb alts nivells de melatonina per dormir millor.

Els problemes per agafar el son són cada vegada més freqüents en les persones. Vàries poden ser les causes que generen els problemes de somni en cada inpidu.

Però més enllà de les raons que generen l’insomni i altres alteracions del somni s’ha comprovat que l’increment de l’hormona coneguda com melatonina en el cos afavoreix al somni.

La melatonina és l’hormona que regula el somni i la vigília, s’activa en la nit per poder dormir i descansar.

L’alimentació pot ajudar a augmentar la quantitat de melatonina en l’organisme i d’aquesta manera poder dormir més i millor.

Els aliments amb nivells alts de melatonina són:

  • cereals com blat de moro dolç, civada, ordi, blat i arròs
  • carn de pollastre i gall dindi
  • fruites com poma, kiwi, taronja, maduixa, pinya, plàtans, cireres, granades
  • verdures com a tomàquets, pebrots, espinac, cebes
  • fruita seca com a ametlles, nous
  • llavors com a llavors de cardamomo verda, llavors de fonoll, llavors de girasol, llavors de carabassa
  • gingebre
  • alga espirulina
  • ous
Aliments amb alts nivells de melatonina per dormir millor
Es poden comprar suplements vitamínics que contenen melatonina però sempre és millor tractar de consumir-ho de forma natural.
Consumir en forma regular els aliments rics en melatonina ajuda a agafar el son especialment si els pren a la nit.

S’ha d’evitar certs productes que redueixen el nivell de melatonina en el cos com:

  • cafeïna
  • alcohol
  • tabac
  • -estrès
  • -medicació per dormir i ansietat
  • -ansiolítics i antidepressius
  • -medicaments antiinflamatoris no esteroides
És recomanable consultar al seu metge o naturòpata sobre quin tractament aconsella per aconseguir dormir bé, però una adequada alimentació col·labora notablement a la resolució d’aquest tipus de problemes de salut.

Deixa un comentari