espirulina

 

Es tracta d’un alga de la família de les anomenades verd – blavoses. És d’aigua dolça, per la qual cosa es distingeix de la resta d’algues marines.

 

Moltes de les seves virtuts son degudes a la seva capacitat de captació de l’energia solar. És per això que s’ha de conservar en pots especials protegits de la llum natural perquè no perdi les propietats que durant un llarg període de temps ha absorbit mentre es trobava en conreu.

 

 

 

 

spirulLes propietats més destacades son les següents:

  1. És un potent antioxidant.
  2. Dóna un plus d’energia
  3. Millora els símptomes de l’ansietat.
  4. Ajuda a aprimar i controlar la gana.
  5. Ideal com a complement per a esportistes.
  6. Conté una font natural de vitamina B12 vegetal.
  7. També posseeix ferro i vitamina C.
  8. La seva proteïna és completa.
  9. És un bon regulador intestinal, ja que és rica en fibra.
  10. Activa la ment i la concentració.
  11.  Com que és un alga d’aigua dolça, no porta sal ni iode.
  12. Es pot prendre com a multi vitamínic-mineral.
  13. Conté àcids greixos essencials omega 3 i omega 6.
  14.  Considerat un superaliment per la NASA.
  15. Molt adient per a vegetarians i vegans.
  16. Protegeix contra les radiacions.
  17. Regenera las mucoses.
  18. Augmenta el sistema immune.
  19. Equilibra la glucèmia.
  20. Depura i detoxica l’organisme.

 

Avui us donarem unes senzilles idees per poder-la introduir de mica en mica a la vostra cuina de cada dia.

  • Macarrons a l’espirulina

Us proposem una nova versió de la salsa pesto, tradicionalment elaborada amb alfàbrega, però en aquesta ocasió feta amb espirulina, anet, orenga i marduix. Ideal per acompanyar qualsevol plat de pasta integral.

 

  • Amanida de fulles verdes

Un plat fresc, perfecte com entrant per dinar, elaborat amb unes fulles de bledes tendres, un tomàquet pencar en daus, uns trossos de papaia fresca i dos grapats de mongetes mungo cuites o bé d’altra llegum al gust. Tot amanit amb una mica d’oli de sèsam i una cullerada d’espirulina en pols empolvorada pel damunt.

 

images

  • Sopa d’estiu

Com a alternativa al gaspatxo o qualsevol altra sopa freda, tenim aquest brou fet amb porró, quadradets petits de pebrot italià, un toc de coriandre recent mòlt, un raig de llima, una mica de curry i per últim la nostre cullerada dissolta d’espirulina. Una altra opció podria ser també triturar-ho tot i preparar una fina crema de textura molt agradable.

 

  • Torrades lleugeres

Aquestes torrades ben sanes les farem amb un alvocat triturat juntament amb l’espirulina, mitja ceba dolça tallada ben fina, un raig de suc d’aranja i arrel de gingebre ratllada. Tot plegat en textura crema sobre una llesca de pa germinat de sègol i al final hi posarem uns trossos de pinya fresca per donar-li un toc atractiu i dolç a la tapa.

 

  • Barretes energètiques

Una versió saludable de barretes composta d’espirulina, llavors de gira-sol, lli i carabassa barrejats, un plàtan ben madur i xarop d’atzavara. Tot ben xafat en forma allargada i desat a la nevera unes hores abans de servir perquè solidifiqui.

 

  • Suc verd

jugo-de-espiruliinaL’espirulina se suma a la tradicional combinació d’enciam, poma verda, pera, api, una mica de llet de coco i un got de suc de taronja, senzillament tot passat per la liquadora i servit al moment amb un parell de canyetes.

 

  • Batut vegetal

Un mango, una tassa de beguda d’arròs, espirulina i un tall de meló batut ben fi amb la batedora i finalment tot pel damunt uns flocs deshidratats de coco.

Belén G. L.