Els internautes han triat l’anomenada “eurohoja” com a símbol que distingeixi els aliments ecològics dels que no ho són, dins de la Unió Europea. Primer va tenir lloc una preselecció per part d’un jurat internacional i posteriorment van ser els propis ciutadans de la Unió els que van triar el distintiu.
El logotip serà obligatori per a aquells aliments envasats que hagin estat produïts de manera ecològica, tant fruites i verdures com a productes carnics a la Unió Europea.

Ademés d’aquest distintiu obligatori, els aliments podran incloure d’altres de caràcter local, com els distintius de denominació d’origen o especificacions ecològiques de certs països o comunitats autònomes. En el cas dels productes importats, el logotip serà voluntari.

Un estudiant alemany desconegut fins al dia d’avui, Dusan Milenkovic, ha estat el dissenyador que ha guanyat el certamen. Un 63% de tots els vots van anar a parar al logotip de l’alemany, o el que és el mateix, més de 130.000 votants van decidir que el seu logotip era el més apropiat per denominar als aliments ecològics.

Inicialment, al concurs es van presentar 3.422 logotips, entre els quals es van seleccionar tres finalistes. La votació online es va desenvolupar durant dos mesos, de manera que fossin els propis ciutadans els que designessin un logo que a partir d’ara trobaran en el dia a dia del supermercat.