Creps de Teff sense gluten

Si volem fer un esmorzar especial, per a un matí de diumenge o qualsevol altre dia que ens vingui de gust sortir una mica de la monotonia, aquí tenim una opció diferenta i alhora ben sana, amb la qual gaudiran des dels més petits als més grans. Em refereixo als creps de teff.

Resulta molt versàtil a la cuina i podreu aprofitar la recepta per a plats molt diversos, fins i tot com a pa de taula per acompanyar un dinar.

Què és el teff?

El teff és un cereal, potser encara no gaire conegut, però que aviat donarà de parlar. El primer detall a tenir en compte és que està lliure de gluten, per tant serveix per a persones celíaques així com per a totes aquelles que per alguna raó vulguin treure o reduir el gluten a la seva dieta.

Propietats del teff

A més a més, està ple de vitamines i minerals ja que es manté intacte des del seu origen més primitiu. És molt ric en proteïna, la qual cosa li confereix la propietat saciant durant llargues hores; i també és de fàcil digestió, molt apte per a persones d’estomac delicat o amb tendència a patir gasos.

Creps de teff sense gluten

El trobem en gra, en forma de farina o bé en flocs, que és l’opció per la qual optarem avui en aquesta recepta. L’elaboració no pot ser més ràpida i senzilla, passem a explicar-vos els passos i els ingredients que necessitem.

Creps de Teff

Creps de teff sense gluten: ingredients per la massa

  • 125ml de beguda vegetal d’arròs
  • 30gr de flocs de teff
  • 10gr de farina de coco (o 5gr de gomasio)

Creps de teff sense gluten: preparació

Creps de Teff

  • Barrejar tots els ingredients fins que s’integrin totalment. També podem triturar-ho tot amb la batedora si fem molta quantitat, ja que amb aquesta recepta podem preparar unes quantes unitats i tenir-les ja preparats a la nevera per a un parell de dies o tres, doncs és tan bona en fred com en calent.
  • La versió amb coco és més aviat dolça, si us ve de gust salat, el substituirem pel gomasio.
  • Deixem reposar la masa una mica i l’estenem tot al voltant d’una paella que no s’enganxi, o bé afegim abans una mica d’oli d’oliva o de coco verge extra.
  • La posem al foc al mínim i sense tapa fins que el crep agafi forma i aleshores li podem donar la volta perquè es dori per l’altre cantó.

Ja fets es poden farcir d’allò que vulguem: compota de poma i canyella, pasta de taina, un plàtan madur xafat o, fins i tot, una alternativa una mica més llençada a base de crema de garrofa i nous. La versió salada resulta ideal amb un sofregit d’espàrrecs i bolets.

Deixa un comentari