o-TEFF-SUPER-FOOD-facebook

 

Si volem fer un esmorzar especial, per a un matí de diumenge o qualsevol altre dia que ens vingui de gust sortir una mica de la monotonia, aquí tenim una opció diferenta i alhora ben sana, amb la qual gaudiran des dels més petits als més grans. Resulta molt versàtil a la cuina i podreu aprofitar la recepta per a plats molt diversos, fins i tot com a pa de taula per acompanyar un dinar.

 

El teff és un cereal potser encara no gaire conegut, però que aviat donarà de parlar. El primer detall a tenir en compte és que està lliure de gluten, per tant serveix per a persones celíaques així com per a totes aquelles que per alguna raó vulguin treure o reduir el gluten a la seva dieta. A més a més, està ple de vitamines i minerals ja que es manté intacte des del seu origen més primitiu. És molt ric en proteïna, la qual cosa li confereix la propietat saciant durant llargues hores; i també és de fàcil digestió, molt apte per a persones d’estomac delicat o amb tendència a patir gasos.

 

El trobem en gra, en forma de farina o bé en flocs, que és l’opció per la qual optarem avui en aquesta recepta. L’elaboració no pot ser més ràpida i senzilla, passem a explicar-vos els passos i els ingredients que necessitem:

 

crepes-de-trigo-sarracenoINGREDIENTS per a la massa (proporcions per persona)

 

  • 125ml de beguda vegetal d’arròs
  • 30gr de flocs de teff
  • 10gr de farina de coco (o 5gr de gomasio)

 

 

PREPARACIÓ

 

  1. 650_1200Barrejar tots els ingredients fins que s’integrin totalment. També podem triturar-ho tot amb la batedora si fem molta quantitat, ja que amb aquesta recepta podem preparar unes quantes unitats i tenir-les ja preparats a la nevera per a un parell de dies o tres, doncs és tan bona en fred com en calent.
  2. La versió amb coco és més aviat dolça, si us ve de gust salat, el substituirem pel gomasio.
  3. Deixem reposar la masa una mica i l’estenem tot al voltant d’una paella que no s’enganxi, o bé afegim abans una mica d’oli d’oliva o de coco verge extra.
  4. La posem al foc al mínim i sense tapa fins que el crep agafi forma i aleshores li podem donar la volta perquè es dori per l’altre cantó.

 

Ja fets es poden farcir d’allò que vulguem: compota de poma i canyella, pasta de taina, un plàtan madur xafat o, fins i tot, una alternativa una mica més llençada a base de crema de garrofa i nous. La versió salada resulta ideal amb un sofregit d’espàrrecs i bolets.

 

Belén G. L.