¿Com alimentar la nostra pell?

La pell ens protegeix no només d’infeccions com a barrera física, sinó també d’agressions diverses, a més de funcionar com un òrgan excretor (un altre ronyó) pel qual s’eliminen substàncies de rebuig a través de la suor i per aquesta raó és molt important alimentar la nostra pell.

Principals funcions de la pell

Així doncs, és un òrgan vital pel que fa a les seves funcions de:

  • Protecció
  • Termoregulació
  • Secreció
  • Eliminació
  • Sensació

És doncs necessari cuidar la nostra pell com es mereix i sobretot evitar el fer-la malbé en excés.

La prevenció, nutrició i reparació seran fonamentals especialment en èpoques de molt sol o fred, a més d’altres factors com són el tabac, la pol·lució, la radiació ultraviolada, l’estrès, l’insomni, l’ús continu de medicaments i per descomptat, una dieta pobra en vitamines i minerals.

I és que la forma en què vivim és el que més defineix els anys de la nostra pell.

Per això és important protegir i mantenir l’equilibri del mantell hidro-lipídic natural de la pell afavorint una bona higiene intestinal, corporal i facial sense abusar de tractaments agressius, i aportant una alimentació neta, lliure de contaminants.

I és que la salut i bellesa de la nostra pell comencen des de dins cap a fora, estant íntimament lligades al sistema digestiu i immunitari, i als nutrients que reben les nostres cèl·lules.

Els beneficis de certes vitamines i minerals han estat provats amb èxit i sabem que potencien els mecanismes d’autoprotecció i reparació de la nostra dermis.

alimentar la nostra pell

Alimentar la nostra pell: nutrició

  • Vitamina E: protegeix la membrana cel·lular, estabilitza els radicals lliures, augmenta el flux sanguini millorant l’estabilitat de la pell. Exerceix de protector natural contra els raigs ultraviolats.
  • Vitamina A-Betacarotè: protegeix de les radiacions solars i estimula la regeneració cel·lular i producció de col·lagen.
  • Vitamina C: principal antioxidant de la sang, millora la textura de la pell, estimula el col·lagen i redueix les taques.
  • Bioflavonoides: eliminen radicals lliures i protegeixen la paret venosa; són pigments vegetals coneguts com antocianòsids, resveratrol, viniferina i luteïna (calèndula) entre d’altres.
  • Sofre: afavoreix una bona funció hepàtica i millora la pigmentació de la pell que es pigmenta malament en la seva absència.
  • Silici: resulta fonamental en la biosíntesi del col·lagen, de manera que la seva manca produeix estries per pèrdua d’elasticitat dels teixits, arrugues i envelliment prematur de la pell.
  • Zinc: participa junt amb la vitamina A en la regeneració del teixit cutani, en la síntesi del col·lagen i l’elastina, components importants del teixit conjuntiu de la pell encarregades de proporcionar elasticitat i tonicitat a la dermis.

alimentar la nostra pell

Aliments estrella per la pell

  •  Crucíferes, vegetals de fulla verda, all, ceba, ruca, vinagre de poma cru o fermentat, baies vermelles, raïm, cítrics, julivert, alvocat, coco, algues, pastanaga, api, cogombre.
  •  Els aminoàcids i lípids tan importants per a la nostra pell presents en llavors oleaginoses, fruits secs, pol·len, llevat de cervesa, lleguminoses i cereals integrals sense gluten.
  •  Aigua, aigua de coco i infusions de bardana i cua de cavall.
  • A evitar / limitar: embotits, sucres i olis refinats, rebosteria industrial, processats rics en additius, enllaunats, l’abús de coccions superiors a 110 graus, carns vermelles greixoses, cafeïna i cereals refinats.

Deixa un comentari