smoothie

 

Cada cop hi ha més evidència sobre els beneficis que té per a la nostra salut preparar un batut cada dia. Amb ells podem treure més d’un profit: que sigui energètic per començar el dia, detoxicant a mena de depuració, antioxidant per a la pell i el cos, digestiu davant de problemes d’absorció de nutrients, regulador intestinal a base de fibra dietètica… Una llarga llista de propietats que podem aconseguir només comptant amb un petit assortiment d’ingredients al rebost de casa nostra i invertint no més de 10 minuts del nostre temps.

 

 

Avui us presentarem 3 opcions de batuts per engrescar-vos en aquesta idea tan saludable i alhora tan divertida.

 

  • 20130320-151022Batut de plàtan, gingebre, beguda d’arròs, verd de blat i pipes.

Triturar en un got batedor un plàtan ben madur amb 250 ml de beguda d’arròs. Després afegir una cullerada sopera de verd de blat en pols i una altra de pipes de gira-sol crues sense sal, tornar a batre i servir.

Amb aquests ingredients, si preparem el batut mitja hora abans de dinar aconseguirem un efecte digestiu sobretot antiàcid. Això és degut al pH alcalí del plàtan, el poder neutralitzador de l’arrel de gingebre, l’alta concentració en clorofil·la del verd de blat i els greixos poliinsaturats de les pipes de gira-sol.

 

  • Batut de kiwi, julivert, iogurt, musli de blat sarraí i xarop d’atzavara.

Al vas batedor hi posem 3 kiwis, un ramat de julivert fresc i un iogurt natural desnatat (també pot ser de soja ecològica). Quan tot estigui ben fi afegim una cullerada sopera de musli i dues petites del xarop, tot plegat acabem d’integrar els ingredients.

Si busquem un batut ric en fibra aquí tenim la solució. Les llavors que conté el kiwi, els probiòtics del iogurt, el julivert com a herba lleugerament laxant, el musli integral, la sàvia de l’atzavara.

 

  • batido-de-espinaca-y-tres-frutos-rojos-01Batut de meló, amasake de mill, kome-miso, farina de coco, i menta.

Amb la mateixa batedora triturem dos talls de meló amb tres cullerades d’amasake, una cullera petita del miso i una de coco. Al moment de servir tirem un pessic de menta fresca, o bé, si no en tenim, pot ser també menta seca mòlta.

Quan el problema és el desig de dolç, no hi ha res millor que un batut com aquest a mitja tarda com a berenar. Ajuntem la part refrescant del meló i les fulles de menta, la dolçor de la crema de mill fermentada o amasake, les propietats relaxants del miso i l’efecte saciant del coco.

 

Belén G. L.