Segons el Dr. Robert Young (actualment el microbioleg mes reconegut a nivell mundial), un bon manteniment del ph alcalí es imprescindible a l’hora de mantenir la salut. Per tant, triar els aliments, les verdures, les fruites, les llavors, els lactis, els olis, etc… en referència al seu ph, sembla ser beneficios per la nostre salut . Mirem quins son aquests aliments.


Les verdures i les fruites mes alcalinizants són: all, api, bròcoli, ordi, suc de verdures, espinac cru, julivert, garrofa, mongetes verdes, faves, enciam, remolatxa, pastanaga, carbassó, oliva, pèsols, carabassa, ceba, panotxes de blat fresc, coliflor, espàrregs, nap, patata, llavors de soja i tomàquet, figues seques, panses de raïm, dàtils, groselles, kiwi, poma, mora, papaia, pera, raïm, cireres, coco, albercoc, préssec llima, llimona, mànec, taronja, alvocat, aranja i sindria.

Grans: llenties, mill, blat negre.Lactis: la llet humana, llet de cabra, llet de soja, formatge de cabra, formatge de soja (tofu). Friuts secs: ametlles, avellanes, castanyes. Begudes: te de herbes, llimonada,  te verd, te de gingebre.Olis: de colza, d’oliva, de lli. Edulcorants: la mel d’abella pura i sirops.
No ajuden per la seva acidesa com a verdures el boniato i l’espinac cuit, com a fruites l’aranyoner i la pruna, com a cereals l’arròs integral, la civada, el pa de sègol i el pa de segó. De les carns, la menys acidifica és la d’ostres i el fetge, li segueixen en acidesa el be, gall dindi, peix, pollastre i el conill.

I com a llavors, el girasol, el sèsam i la carabassa. D’olis, el de girasol i el de blat.