CandidaAlbicans-480x300

 

Si tens infecció fúngica o concretament pateixes de candidiasis, aquí us presentem unes quantes opcions de menús perquè puguis seguir una dieta adient per a les circumstàncies i te’n surtis més ràpid del teu problema.

 

Us proposem una dieta composta de cinc àpats al dia i diverses alternatives completes per a cada moment.

 

 

DESAYUNOEsmorzar

  • Un parell de torrades de pa àzim amb espinacs i ous de guatlla.
  • Un batut de beguda d’ametlles amb estèvia, canyella i llimona.
  • Un got de beguda de kamut amb crema d’avellanes i flocs de blat sarraí.
  • Crackers de sègol amb tahina, tomàquet, alvocat i pernil ibèric.
  • Pa germinat d’espelta amb anxoves i hummus.
  • Beguda de sèsam amb quinoa inflada sense mel.
  • Beguda de teff amb flocs d’arròs integral.

 

maxresdefaultMig matí o berenar

  • Un iogurt vegetal de soja natural o un quefir de cabra.
  • Suc d’aranja sense sucre afegit.
  • Llimonada amb menta i una beina de vainilla.
  • Suc de tomàquet natural.
  • Pa germinat de blat de moro biològic amb tofu sedós per untar.
  • Tres nous crues sense sal.

 

Dinar

  • comida-vegetarianaEscalivada i remenat d’ous amb espàrrecs verds i all fresc.
  • Wok de verdures saltejades amb llavors de chía i germinat d’alfals i un segon plat de sardines al vapor amb anet, farigola i orenga.
  • Alvocats farcits amb tomàquet ben picat, coriandre, alfàbrega i ceba tendra acompanyat de pebrots farcits de tofu estil japonès.
  • Amanida de ruca amb bròquil laminat, llavors de rosella, cúrcuma, raves i oli de coco i de segon vichyssoise amb beguda d’avellana i verat al forn.
  • Paté d’olives negres amb orenga i cibulet picat i unes albergínies farcides amb ceba, mill i nata de civada.

 

Sopar

  • Crema de carbassó sense patata i truita d’albergínies.
  • f76fa6c4587d47a9f0bca4be3c89aa2677603f39_r700_467_2Graellada de verdures i pollastre rostit amb verdures.
  • Gaspatxo amb llima en comptes de vinagre i sense pa acompanyat de tomàquets farcits d’ou dur a les fines herbes aromàtiques.
  • Amanida de raves i cogombres amb menta i llimona i de segon una hamburguesa vegetal de quinoa.
  • Sopa d’api i nap sense pasta de fideus i després un parell de filets de gall dindi amb endívies al forn.
  • Amanida tèbia de canonges i mongetes saltejades amb alls tendres i una samfaina de verdures amb unes croquetes de falafel casolà.
  • Carxofes estofades amb porro i cols de Brussel·les i conill bullit amb brots tendres.

Belén G. L.