Nyoquis de Quinoa i Chía

Us presentem un plat molt vistós, de ràpida elaboració i nutricionalment molt enriquidor; ja que la quinoa ens aporta una bona dosi de proteïna de fàcil assimilació, a més de una llarga llista de minerals com ara el ferro, el calci i el magnesi. I per l’altra banda tenim la chía, que conté altes concentracions de vitamines antioxidants com l’E, així com omegues 3 del tipus ALA.

 

 

Aquesta recepta resulta molt adient per a persones que segueixen una dieta vegetariana o vegana, ja que la proteïna que conté la quinoa és considerada completa i d’alt valor biològic. També és interessant si seguim una dieta, doncs els greixos de les llavors son saludables i els hidrats de carboni d’aquest cereal son d’assimilació lenta. La gent gran i els nens gaudeixen del seu gust suau, la seva digestibilitat i gran concentració en nutrients. L’aportació de fibra soluble d’aquesta recepta és considerable per la qual cosa també pot fer-se servir en casos de restrenyiment. Per últim, és un plat ideal per a celíacs, doncs la quinoa forma part del grup de cereals sense gluten. 

Ingredients:

 

  • 200 g de farina de quinoa.
  • ½ tassa de fulles de col kale cuinades.
  • Una tassa de beguda d’arròs.
  • Una cullerada de llavors de chía.
  • Un pessic de sal marina, preferiblement rosa.
  • Oli d’oliva verge.

 

Preparació:

 

8c00dee24c9878fea090ed070b44f1abPosar a bullir dues tasses d’aigua. Afegir-hi la farina removent sense parar perquè no s’enganxi. Deixar coure fins que espesseixi la mescla. Retirar del foc i afegir-hi la col ja tallada i cuinada al vapor. Barrejar-ho tot bé juntament amb una mica de sal i la tassa amb les llavors deixades a remull un parell d’hores abans.

Finalment esperar que es refredi la massa i fer les boletes amb forma de nyoqui. Posar-les a bullir en una cassola amb un raig d’oli d’oliva verge fins que pugin a la superfície, doncs quan floten és que estan fets.

 

Per acompanyar podeu preparar una salsa de tomàquet natural triturada amb una varietat d’herbes provençals com ara alfàbrega, orenga, farigola i romaní.

 

Belén G. L.

Deixa un comentari