magnesio-almond-belen-info

 

El magnesi és un dels minerals més importants per a la nostra salut i per contra és dels que presenten més mancança, tot just pel refinament que fan del cereals que mengem i per la pobresa del terreny on conreen la majoria de les verdures que venen avui dia al mercat. Per tant, és fonamental fer una bona tria dels aliments que fem servir a la dieta diària, donant preferència als d’agricultura integral i ecològica. Només així tindrem les nostres necessitats de magnesi cobertes i en conseqüència la nostra salut ens estarà ben agraïda.

 

 

Verdures

Són la font més important de magnesi, especialment els espinacs, la remolatxa, els cards, les carxofes, els créixens, les cols de Brussel·les, els fongs, la carbassa, les cebes, les pastanagues, l’albergínia, la coliflor, l’api, el cogombre i el pebrot. L’enciam de color verd fosc és una opció de les més equilibrades en calci i magnesi.

Llegums

La soja és la de major riquesa. Per això aquí s’inclourien tots els seus derivats com són el tofu, el tempeh, el miso o el tamari. Després li seguirien els cigrons i les faves. Fins i tot la castanya seca i la garrofa en contenen força.

Fruits secs

Són un recurs primordial per trobar una bona aportació d’aquest element. Dels més rics per ordre de preferència serien les pipes de gira-sol, les ametlles, les avellanes, els festucs, les nous i per últim els pinyons.

Fruites

Destaca l’aportació dels albercocs, ja després aniria la pinya , la papaia i la síndria . També les fruites seques com els dàtils, les panses, les prunes i les figues turques son una bona opció.

Cereals

Tots han de ser integrals. Per això és essencial el consum regular d’arròs integral, així com de civada, quinoa o mill. A més hauríem d’incloure en la dieta diària complements dietètics com el germen de blat o el llevat de cervesa.

Suplements naturals

La millor opció és l’alga espirulina, ja que a banda de magnesi ens aporta una bona dosi d’energia per engegar el dia.

 

Belén G. L.