electrolitos1Un electròlit és una part d’un aliment que conté una càrrega elèctrica quan es consumeix. Més exactament, són molècules que es disocian en ions carregats positiva i negativament, fent a la mateixa solució elèctricament conductora.
Els electròlits són molt importants en la nostra dieta i totes les formes de vida superiors requereixen un complex equilibri d’electròlits. Ajuden a mantenir-nos hidratats, a regular la funció muscular i nerviosa, millorar l’equilibri àcid-base i altra, i existeixen moltes conseqüències negatives, si no s’aconsegueix l’equilibri correcte d’electròlits en la dieta.
Per a un ràpid exemple de com els electròlits funcionen i per què són tan importants, tingui en compte les contraccions musculars. Aquests treballen a causa d’una reacció química que envia un senyal elèctric a través de les cèl·lules musculars. Els músculs i les neurones s’activen a través de l’activitat d’electròlits entre el fluid extracel·lular i líquid intracel·lular de les cèl·lules. Els electròlits poden entrar i sortir de les membranes cel·lulars a través d’estructures de proteïnes en la membrana plasmàtica que es diuen apropiadament elsneuronas canals iònics.
Així que perquè la contracció muscular es produeixi, és fonamental que hi hagi calci, sodi i potassi i sense aquestes substàncies les contraccions musculars seran molt febles i incontrolables.
Aquests són, doncs, tres dels principals ions dels electròlits: potassi, sodi i calci (tots amb càrrega positiva). Els ions primaris diferents inclouen magnesi (també carregat positivament) i el clorur (de càrrega negativa), hidrogen fosfato i carbonat d’hidrogen.
Per això és important consumir aliments que siguin alts en potassi, magnesi, calci i sodi.
Font: blogdefarmacia.com
Aliments rics en potassi
Entre les fruites riques en potassi s’inclouen: els plàtans, els albercocs, les prunes, el meló, la síndria i les maduixes. Els aliments com el salmó, les mongetes, el gall dindi i el peix contenen potassi, igual que els pèsols, les faves, els espinacs i els tomàquets. Si consumis tres d’aquests aliments al dia , probablement estaràs consumint el potassi suficient.
Aliments amb alt contingut de magnesi
És més difícil aconseguir les quantitats diàries apropiades de magnesi a través dels aliments, ja que molt pocs contenen alts nivells d’aquest mineral. Les ametlles, lesplatanos castanyes, les llavors de carabassa i la nous de Brasil són bones opcions. L’ordi, i la farina de blat integral són unes altres. Les bledes, els espinacs i les faves blanques i negres també són fonts importants de magnesi. Molts de nosaltres necessitem prendre periòdicament suplements de magnesi, perquè els sòls agrícoles porten més de mig segle sent tractats amb fertilitzants químics, que han empobrit dràsticament el contingut de magnesi en el terreny i per tant, en els aliments que es conreen en ell.