hemisferis.2

 

En realitat tenim com dos cervells, és a dir, un hemisferi esquerre que s’encarrega de les funcions de la parla, l’escriptura, la numeració, el càlcul matemàtic i la lògica i un hemisferi dret d’on flueixen els sentiments, les emocions, la creativitat i les habilitats artístiques així com les musicals.

Per tant, hem de tenir en compta, que, al igual que el nostre cos, també la ment necessita entrenar-se de forma regular per mantenir-se en forma. Ja que si aprenem a identificar els actes automatitzats de cada dia i ens forcem a triar una altra manera d’actuar, obligarem al nostre cervell a treballar més i tot just evitarem la pèrdua de memòria produïda per l’edat o d’altres malalties degeneratives més greus com ara l’Alzheimer.

 

 

Aquests són alguns dels exercicis que ens poden ajudar a mantenir la ment en ple rendiment:

 

  • Acostumar-se a fer servir el rellotge de polsera al braç contrari de l’habitual.
  • Provar a caminar per casa nostra cap endavant i cap enrere amb el màxim equilibri possible i sense perdre la línia recta.
  • Vestir-se de tant en tant amb els ulls tancats.
  • Intentar educar al paladar a gustos diferents dels quotidians, donant-li a provar aliments als quals no està acostumat.
  • Mirar les fotografies en sentit contrari i buscar detalls en els quals no ens havíem fixat abans.hemisferis
  • Penjar un rellotge davant d’un mirall i mirar l’hora a l’inrevés.
  • Utilitzar el ratolí de l’ordinador amb l’altra mà.
  • Rentar-se les dents amb la mà contrària.
  • Intentar escriure un parell de línies amb la mà oposada.
  • Canviar el camí que fem cada dia cap a la feina.
  • Introduir petits canvis en els hàbits que es repeteixen més freqüentment al llarg de la setmana.
  • Fullejar alguna revista buscant una foto que ens cridi l’ atenció i després pensar en deu adjectius que descriurien la imatge o fotografia escollida.
  • Si anem a sopar a un restaurant, intentar identificar els ingredients que composen el plat que mengem i concentrar-nos en els sabors més subtils que de vegades se’ns escapen.
  • En entrar dins d’un saló molt concorregut, intentar calcular quantes persones hi ha al costat dret i quantes a l’esquerre en només un cop d’ull. A més, intentar fixar-nos ràpidament en els detalls decoratius del lloc i enumera’ls després sense mirar.
  • Seleccionar una frase d’un llibre i intentar formar una oració diferent amb les mateixes paraules.
  • Jugar a un joc o activitat que mai abans hàgiu practicat.
  •  Comprar un trencaclosques i intentar encaixar les peces correctes el més ràpid possible cronometrant el temps. Repetir l’exercici un altre dia per millorar a poc a poc la velocitat.
  • Tractar de memoritzar la llista de la compra quan anem al mercat, en comptes de portar-la per escrit.
  • Consultar el diccionari sovint i aprendre una nova paraula cada dia, a més intentarem usar aquests nous mots en les nostres converses diàries, com a enriquiment del vocabulari general.
  • Despertar-nos amb les notícies de la ràdio i més tard fer una llista amb les més importants que ens en recordem.
  • En llegir una paraula, pensar ràpidament en d’altres cinc que comencen per la mateixa lletra.
  • Triar una paraula i pensar en veu baixa el mot que forma la mateixa en sentit contrari.
  • Agafar el telèfon i sentir la conversa amb una mà diferent cada vegada.

 

Aquí us mostrem alguns dels exemples, però n’hi ha molts més que vosaltres mateixos podeu anar esbrinant i practicant, com a part del vostre creixement mental i personal.

 

Belén G. L.