El contingut de colesterol dels formatges difereix d’acord al tipus de pasta, segons la quantitat de greix que contenen.

Els nostres hàbits heretats de generació en generació, incorporen el consum de formatges, com un aliment present diàriament en l’alimentació.La restricció del consum de carns és habitual quan una persona ha de cuidar el seu colesterol, no així en el consum de formatges. És més, en oportunitats reiterades, s’utilitza com a aliment reemplaçant de carns, o com a aperitiu entre menjades per obtenir sacietat.El contingut de colesterol dels formatges difereix d’acord al tipus de pasta, segons la quantitat de greix que contenen. Trobem des d’un formatge Cheddar amb 100 mil·ligrams de colesterol cada 100 grams de formatge, un Gouda 115 mil·ligrams, Roquefort 90 mil·ligrams, fins a la línia descremada dels untables amb 1 a 5 mil·ligrams, per la teva salut, utilitza descremats d’un màxim de 30 mgr.de colesterol per 100 g de formatge.En ser d’origen animal, contenen greixos saturats, els quals també produeixen augment del colesterol sanguini.Coneixent les seves característiques es controla la seva ingesta en referèrencia a les quantitats, les porcions, i al seu contingut en greixos, seleccionant la línia dels descremats, tant els untables com els de pasta semidura, evitant els més curats i grassos com un aliment freqüent o de consum diari.Avui es troben formatges de molt bon sabor i alternatives en dietètiques, amb quantitats controlades de greixos, ratllats, barreja|mescla de diferents formatges, saboritzats, permetent d’aquesta forma, continuar amb els nostres hàbits, i incorporar importants quantitats de calci i proteïnes d’alt valor biològic, importants per a una alimentació completa.

Font: Lic. Cristina Maceira