baixa

 

 

Avui parlarem de les opcions naturals que tenim quan patim una lumbàlgia, durant la crisi aguda de dolor o senzillament si en algun moment a la nostra vida tenim un mal d’esquena què no ens permet continuar la rutina de cada dia

.

Les recomanacions dins de la medicina natural serien les següents:

 

 

  • Repòs relatiu

anatomia-columna-vertebral_image004El repòs prolongat és contraproduent. S’aconsella tornar a l’activitat habitual al més aviat possible, encara que sigui amb limitacions. Però evitar en aquesta primera etapa els sobreesforços. És a dir, fer petits descansos intercalats al llarg del dia, amb moments d’activitat suau.

  • Calor local

Un coixinet elèctric, el calor sec, les bosses d’aigua calenta, les llums d’infrarojos o microones, etc. Aquestes són algunes de les opcions. Sempre durant espais curts de temps (no més de 15 minuts), a base de calor suau i en diverses vegades al llarg del dia.

  • Analgèsics, antiinflamatoris i relaxants musculars

En Medicina Natural tenim ajuts com ara els enzims proteolítics, les plantes (l’harpagofit o la boswellia) i d’altres analgèsics (el salze) o les vitamines del grup B a dosis altes.

  • Exercicis de rehabilitació i reeducació postural de la columna

b2ap3_thumbnail_lumbalgiaAjuden tant a la prevenció com al tractament de les contractures secundàries.

  • Massatge suau o relaxant

S’aconsella també la cinesiteràpia passiva.

  • Electroteràpia

Dins d’aquest grup el més indicat seria el làser i la magnetoteràpia.

  • Hidroteràpia

En submergir-nos en l’aigua alliberem la càrrega del nostre cos i la columna s’hi troba en total relaxació. Això converteix l’aigua en un mitjà ideal per realitzar exercicis de rehabilitació d’esquena. Si, a més a més, l’aigua està lleugerament calenta ens beneficiarem també dels efectes de la calor sobre la musculatura contracturada.

Belén G. L.