IMG_5601

 

 

Ara que s’acosta la calor venen més de gust plats amb frescor i molt de color, com és aquesta recepta de “raw food”, és a dir, tot a base d’aliments crus i que a més tinguin un efecte depuratiu justament ara que estem en època d’alliberar toxines i recuperar l’energia.

 

Hem de buscar receptes ràpides, però que no per això deixin de ser saludables; ja que amb el bon temps ens ha de quedar més espai per al lliure i la inversió a la cuina ha de ser la justa i no més de la necessària.

 

 

 

ensal_T6kh1rzGiqdANXc7nuOfeL2YPMoDbZIngredients:

  • Un cabdell d’enciam
  • Fulles de remolatxa tendre
  • Germinat de porro
  • Raves
  • Un alvocat no gaire madur
  • Pastanaga
  • Cogombre

 

 

o-ACEITE-DE-COCO-facebookPer a la salsa:

  • Vinagre d’arròs
  • Oli de coco verge
  • Oli de llinet
  • Llavors de chía
  • Una mandarina
  • Gingebre fresc

 

 

Preparació:

Primer de tot emulsionem la nostra salsa, és a dir, en un got batedor introduïm un bon raig de vinagre d’arròs o genmai-su, una cullerada d’oli de coco i una petita de llinet, una culleradeta de llavors de chia, el suc d’una mandarina exprimida i un pessic d’arrel de gingebre ja pelat i ratllat. Ho triturem tot a màxima potència i reservem per tirar pel damunt de la nostra amanida a l’últim moment.

Aguacate-1Tallar els cabdells en quarts i posar-los al voltant del plat, al centre hi posar les fulles de remolatxa i tot al damunt els germinats com si dibuixéssim una flor.

Més cap enfora, hi posar uns quants raves petits tallats en forma també de flor i intercalar uns daus petits d’alvocat.

Finalment col·locar per sobre la pastanaga ratllada en tires estretes, així com el cogombre en làmines transparents, per exemple finament amb una mandolina; aquest no cal pelar-lo sempre que sigui tendre i fresc de pell fina.

És el moment en el qual servim en plats individuals i amanim cadascú amb la salsa al nostre gust.

 

Belén G. L.