algasÉs estiu i tens una oportunitat magnífica de començar a enamorar-te de les algues. Solament creixen en mars que estan poc contaminats, així que ja tenim garantia que són saludables. Van aparèixer a la Terra fa mil cinc-cents milions d’anys… Quanta saviesa acumulada! A Japó cada persona consumeix uns dos quilos i mitjà d’algues per any (les algues constitueixen el 10% de la seva dieta diària).
Es coneixen més de 24.000 espècies. Cinquanta d’elles són aptes per al consum humà. I vint-i-una s’emprenen en l’alimentació humana o amb finalitats terapèutiques. En el Papir de Ebers –tractat mèdic egipci- ja s’indicava l’ús de les algues per guarir el càncer de mama. En l’actualitat s’empren com a remei a malalties com la tuberculosi, grip, cucs i artritis. 
Hi ha un alga espanyola saborosa, el espagueti de mar (Himanthalia elongata) que és desconeguda en la cuina japonesa. És un regal de l’Atlántic, remineralizant i indicada enspagueti de mar dietes per aprimar pel seu alt contingut en fibra. És l’alga més rica en vitamina C i fibra i té 7 vegades més calci que la llet de vaca. De ferro va també ben servida. I és molt barata! Estaria ben consumir algues espanyoles (A Galícia el banc d’algues acull unes 60 espècies i les hi ha amb certificat ecològic). 
A l’Atlántic creixen uns 120 tipus d’algues marines, la majoria a Noruega, Gran Bretanya, Irlanda, França, Espanya i Portugal. Les algues japoneses millor deixar-les enrere per prevenir efectes col·laterals indesitjats després de l’accident de Fukushima.
.
Són riques en minerals (iode i calci principalment), en vitamina B, vitamina C, betacarotens, vitamina I i proteïnes d’alta qualitat biològica. Són pobres en greix i contenen àcids grassos poliinsaturats (omega 3 i omega 6).
.
Per a les persones amb càncer són una opció fantàstica. Les algues es comporten com una quimioteràpia natural sense danyar a les cèl·lules sanes. Les algues contenen un pigment wakamegroc (fucoxantina) amb activitat antitumoral. Ens ajuden a perdre pes i regular el sucre en sang, ajudant a prevenir l’obesitat i la diabetis mellitus.
.
Estimulen el sistema immune, són antioxidants, antiproliferatives, antiinflamatories, antiangiogéniques i antiagregants. Són reguladores hormonals i ajuden a eliminar del nostre cos els metalls pesats.
.
Hi ha algues marrons i vermelles, que destaquen per la seva gran aportació de minerals. Les algues verdes destaquen per tenir molta clorofil·la, més fins i tot que els espinacs i les bledes. Són les algues Nori, Kombu (l’alga amb major percentatge de proteïnes), Wakame (és la més rica en vitamina del complex B i calci), Hiziki (elevadíssim contingut en ferro i calci, però com conté arsènic ha de consumir-se amb prudència), Arame, Kelp, Cochayuyo i Espagueti de mar. Destacar, entre les algues vermelles la Dulse, Agar-agar i Carragaheen o Molsa d’Irlanda. Entre les algues blaves, l’espirulina (és l’únic aliment, a part de la llet materna, que conté acidifico gamma linolénico).